برای پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر یکی از بهترین راهکارهاست. برای مثال خوردن یک سیب در فاصله افطار تا سحر به مرطوب ماندن دهان در طول روز کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین D مثل زرده تخم‌مرغ، ماهی، آب پرتقال، ماست و استفاده از میخک، رازیانه و هل که خواص ضدمیکروبی دارند، برای حفظ بوی خوش دهان توصیه می‌شود.

علاوه بر این جویدن برگ نعناع، پونه و جعفری تازه، کرفس و خوردن انجیر به خوشبو شدن دهان کمک زیادی می‌کند؛ نوشیدن چای سیاه و سبز باکتری‌های دهانی و ترکیبات سولفوری را کاهش می‌دهد و دهان را هیدراته نگه می‌دارد.

راهکاری برای کنترل قند خون در هنگام روزه داری/ با بوی بد دهانمان چه کنیم/ دوش آب یرد جای ورزش را برای شما پر می‌کند/ حفظ سلامتی با مصرف روزانه تخم مرغ

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398    | توسط: مظفر کریمی    | طبقه بندی: علمی،     |
نظرات()